Nasza szkoła jest miejscem, w którym każdy uczeń tworzy własną ścieżkę rozwoju. Nie robi tego w pojedynkę, ale wraz z rówieśnikami i nauczycielami, którym przyświeca ten sam cel – stworzyć miejsce, w którym nabywana wiedza i umiejętności staną się narzędziami do rozpoznawania swoich możliwości. Wychodząc od inspiracji pedagogiką waldorfską, chcemy pomóc młodzieży w głębokim przeżywaniu siebie i świata, wzmocnić ich wolę i ekspresję wyobraźni, uczestniczyć w kształtowaniu przyszłego, świadomego i indywidualnego istnienia. Poprzez szczególną atmosferę, otwartych pedagogów oraz nastawienie na twórcze rozwiązywanie problemów tworzymy wspólnie właściwe warunki do rozwoju kompetencji kluczowych, a zwłaszcza budowania postawy tolerancyjnej i gotowej na przyjmowanie i przetwarzanie nowości płynących z dynamicznie zmieniającego się świata. Pracujemy w niewielkich, dobrze zintegrowanych grupach, ważne jest dla nas holistyczne podejście do edukacji, dbamy o wykazywanie powiązań między przedmiotami nauczania. Oznacza to, że uczniowie aktywnie uczestniczą w procesie uczenia się, a oprócz wiedzy, kształtują umiejętność głębokiego rozumienia stawianych im wyzwań.
Realizujemy:
Plan lekcji oparty jest o nauczanie epokowe. W ramach poszczególnych epok trwających ok. 3 tygodni realizowane są zajęcia z przedmiotów ogólnokształcących. Opieramy się na modelu interakcyjnym, na aktywności badawczej uczniów, a rola nauczyciela polega na organizowaniu sytuacji edukacyjnych, stwarzających możliwości działań poznawczych. Taki sposób nauczania pomaga rozwinąć i pogłębić umiejętności potrzebne do dalszej nauki, a zwłaszcza uczenia się przez całe życie i przystosowania się do różnych sytuacji zawodowych i życiowych.
matematyka, informatyka:
uczeń przyswaja podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu nauk ścisłych przez cały tok nauki, w stopniu podstawowym w zakresie wymagań życia codziennego i dalszej edukacji. rozwija umiejętność myślenia abstrakcyjnego, prowadzenia rozumowania, uzasadniania i dowodzenia w przypadku problemów teoretycznych
fizyka, chemia, biologia, geografia:
uczeń przyswaja w toku nauki w liceum podstawową wiedzę i pojęcia przyrodnicze, które umożliwią mu głębsze zrozumienie zjawisk i procesów przyrodniczych, a także pozwoli zajmować aktywne stanowisko wobec wyzwań klimatycznych,
język polski,angielski, niemiecki, historia, historia sztuki, wiedza o społeczeństwie, etyka:
uczeń rozumie różnorodność kulturową, potrafi przyczynić się do bezkonfliktowego współistnienia w wielokulturowym środowisku i potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w życiu obywatelskim i w przyszłym zawodzie.posługuje się płynnie językiem obcym w mowie i w piśmie,
plastyka, teatr, muzyka, ceramika, fotografia
Uczeń uczestniczy w lekcjach z przedmiotów artystycznych przez wszystkie lata liceum. Zajęcia wykorzystywane są jako wsparcie dla międzyprzedmiotowych projektów szkolnych czy międzynarodowych. Dodatkowo realizowane są w ciągu roku szkolnego epoki artystyczne, warsztaty, szkolne wystawy połączone z wernisażem.
„Małopolska Tarcza Antykryzysowa Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych”.
Od stycznia do czerwca 2023 roku w naszej szkole realizowany jest projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pn. „Małopolska Tarcza Antykryzysowa Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych”. Celem projektu jest zniwelowanie u uczniów skutków pandemii COVID-19 poprzez wielowymiarowe wsparcie szkół i placówek oświatowych w zakresie udzielenia pomocy edukacyjnej i psychologicznej uczniom. Dofinansowanie projektu z UE : 39819,00 PLN Do projektu zostali zakwalifikowani uczniowie klas licealnych. Głównym celem planowanych działań jest wzmocnienie kompetencji językowych, umiejętności uczenia się, a także poprzez metody aktywizujące rozwój kompetencji społecznych.
Art for 2021-2022.
W 2022 uczniowie z klasy 9 brali udział w międzynarodowym projekcie artystycznym w ramach platformy eTwinnig.
Koordynacja projektu w szkole: Grażyna Skalniak
Celem projektu jest: zachęcenie młodych ludzi do pokazania swojej kreatywności i współpracy na arenie międzynarodowej poprzez udział w budowie zarówno wirtualnych galerii, jak i lokalnych wystaw.
Wirtualna wystawa:
Niewolnictwo – mroczna historia narodów
W roku szkolnym 2022 uczniowie z klasy 11 i 12 biorą udział w międzynarodowym projekcie.
Koordynacja projektu w szkole: Grażyna Skalniak
Wirtualna wystawa Niewolnictwo – mroczna historia narodów to efekt współpracy licealistów naszej szkoły z francuskim partnerem (Lycee Frederic Mistral). Grafiki, archiwalne zdjęcia, mapy, dokumenty, obrazy pochodzące z różnych okresów historycznych, wybrane przez uczniów i wyeksponowane na wystawie zapraszają odbiorców do dyskusji: jak dziś patrzymy na te artefakty z perspektywy postkolonialnej?
Projekt integrował podstawę programową z kilku przedmiotów: historia, historia sztuki, etyka, język angielski.Na zakończenie projektu przewidziano wernisaż online, spotkanie z antropologiem. Projekt odznaczony Krajową Odznaką Jakości.
Zapraszamy serdecznie do obejrzenia wystawy.